Sjuk

Här inne lyser jag med min frånvaro lite. Har varit en väldigt jobbig vecka av olika  anledningar.

Har fått njuta av mina första "riktiga" gravid besvär med svullna ben, jag skojar inte när jag säger att benen var dubbel storlek mot normalt, och då har jag inte smala ben annars heller. Det gjorde så ont att gå, stå, vara. Tacka vet jag stödstrumpor! 

Sen till toppen på moset så blev jag i torsdags dålig. Influensa liknande symptom, men jag bet ihop och jobbade i fredags, va på Ullared i lördags och sen....ojojoj va jag mådde kast i söndags...trots det gick jag till jobb i måndags och tog mig dit igår men tog mitt förnuft till fånga och gick hem till lunch. 

Det jobbigaste är hostan, jag hostar konstant vilket gör att jag inte kan sova, så de senaste dygnet har jag snittat på ca 4 timmars sömn. Men nu har jag fixat en hostmedicin som är okej att ta då man är gravid så inatt har jag sovit okej, bara varit uppe 1 gång och hostat tills jag spytt. Ja så mysigt är det faktiskt.



I allafall så i fredags så var det studiedag och vi lärare var på olika föreläsningar. Och då var där en man som pratade om motivation och inställning till livet. Han pratade om att se solsken i varje människa och händelse oavsett vem/vad det var och vilket relation man hade till den personen eller händelsen. Det är något som jag verkligen försöker göra men klart behöver bli bättre på. Bitterhet är det värsta jag vet så jag måste se något positivt i denna sjukdom just nu trots att jag är så uttråkad! 



Vi hörs senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0