Vi lever!

Hej alla! 

Som sagt...vi lever men att bli förälder är en stor omställning och det tar ett tag att hitta rutiner och lära känna varandra. 

Nova blir 4 veckor idag och hon bara växer och växer. Tänkte när jag har tid skriva lite mer om förlossningen och den första tiden, men det får komma när det kommer. Just nu vill jag bara kräka av mig om idag! 

Andreas började jobba på riktigt igår igen och idag åkte han till Blekinge... Typiskt nog så har stjärnan haft en riktigt dålig dag! Det började väl egentligen igår och blev värre under natten och eskalerade något brutalt under dagen idag. Jag är mör nu kan man väl säga. Ingenting har varit bra idag. Ingenting har fungerat. Sova har det inte varit snack om. Varken inatt eller på dagen. Totalt har hon sovit 3timmar idag i etapper på 20-30min PÅ mig, så fort jag lagt ner henne har hon vaknat. Detta närhetsbehovet tar kål på mig. Det är en sak när man kan få avlastning men när man inte får det får jag panik! Ingen chans till en dusch, städa, borsta tänderna eller vad som helst!!! All eloge till alla ensamstående mammor som kämpar på.

Läste om någon utvecklingsfas som brukar komma när bebis är runt 4-5 veckor då barnet får ett större närhetsbehov och blir kinkiga. Kanske det som sker nu?! Oavsett vad hoppas jag att stjärnan nu äntligen har kommit till ro och får sova måååånga timmar innan det är dags för mat. Hon måste vara helt slut! Och oavsett hur jobbigt jag tycker att det är, vet jag att det är jobbigare för henne. 

Nu sovdags! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0