Mål 2014

Materiella mål

Köpa lägenhet/hus-borde vara gjort igår typ med tanke på den situationen vi sitter i nu, men "the one" har inte dykt upp än, sänka kraven kanske? Eller avvakta tills det rätta verkligen dyker upp? Oavsett vad så är detta ett stort viktigt mål detta år.



Resa
 
Brasilien- planer på att åka till Brasilien har vi haft i flera år. Jag har till och med sagt att jag ska förlova mig under Jesus statyn i Rio (ska det va så ska det ju va ordentligt). Det här med att skaffa barn kom ju ett par år tidigare än vad vi tänkt så planen har vi helt plötsligt fått snabba på lite. Andreas är ju från Brasilien så våra barn kommer bli halvbrassar, för oss är det därför väldigt viktigt (nog mer viktigt för mig än för Andreas konstigt nog) att barnen förstår detta och är stolta över sitt ursprung. För att kunna ge dem en rättvis bild av Brasilien (jag fattar givetvis att den bild jag kommer ge kanske inte är den mest rättvisa då jag åker dit som turist och inte ser slummen och det vardagliga liv som finns på vissa ställen i Brasilien) samt att själv förstå allt vad familjen Marcusson berättar om miljön och kulturen och kunna skapa egna minnen och upplevelser av det landet tillsammans med Andreas så betyder den här resan jätte mycket. Som det ser ut just nu kommer vi åka i november då är pyret 6månader. Det känns lite skrämande att befinna sig på ett flyg i drygt 12 timmar då med en liten bebis men Andreas åkte fram och tillbaka Sverige-Brasilien ett par gånger när han var liten och överlevde så det ska säkert gå bra.  Vi kommer under resan besöka curitiba, staden där Andreas föddes, Rio de Janeiro samt Foss. 



Hälsa och träning- med tanke på att jag kommer vara gravid största delen av den första halvan av detta år så ser målen med träningen och hälsan lite annorlunda ut. Jag har redan nu fått inse att kroppen har en egen vilja och den viljan måste jag nu lyssna på.  Från att ha gått och tränat 4-6gånger i veckan så kommer jag nu sätta upp ett realistiskt mål på 1 gång i veckan gym så länge jag är gravid. Jag kommer mer satsa på långa promenader. Efter pyret är fött tänker jag börja träna med en PT igen. Då är det drygt 5 månader till Brasilien och jag vill kunna gå runt i bikini utan att skämmas. Kosten är givetvis en viktig del i det här och jag kommer från och med den 12:e januari sluta med allt vad läsk och godis heter, det är varken bra för mig eller för pyret som faktiskt ska gödas utifrån vad jag äter. 

Om jag ska bortse från kost och träning så är ett stort mål att känna harmoni och hitta en balans i livet. Fortsätta kämpa för att leva i nuet och visa uppskattning för min familj och mina vänner. Jag mår bra av att se dem må bra! 



Kärlek- att verkligen värdesätta den tiden som kommer nu, fortsätta visa uppskattning för Andreas och för oss som par. Inte glömma bort oss i det här underbara kaoset som väntar oss. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0