Ibland är det bra att vara arg!

Andreas vaknade efter en dryg timme i sovlandet på ett väldigt bra humör. Han märkte väl att jag var grinig och fjäskade som bara den.

Fixade mat gjorde han utan att jag bad om det! Missförstå mig inte, Andreas gör ALLT jag ber honom om men jag är så TRÖTT på att be honom göra saker. Det borde komma automatiskt och något han bara gör utan att jag ska be om det, och utan att han ska få en klapp på axeln för att han gör det....men vi jobbar oss framåt. O just matlagning är inte en av hans starka sidor.

Efter maten fortsatte Andreas det projekt jag påbörjade imorse, nämligen att rensa i garderoberna...så nu är båda garderoberna rensade och allt ser så väldigt rent och ordnat ut, lite för ordnat för min smak haha

Andreas är en riktig perfektionist längst inne och vill gärna att allt ska se perfekt ut. Han har därför färgkordinerat sina skjortor i hans del av garderoben haha vafan liksom! Dessutom fick inga kläder, inte ens underkläder vikas ut och in (han blir galen på mig för att jag aldrig vänder kläderna åt rätt håll efter jag tvättat, enligt mig tar bara sånt tid och är så onödigt☺️). Så hans del av rensningen tog ju betydligt längre tid än vad det tog att rensa min del. 

När vi var färdiga kunde vi räkna totalt 3påsar med kläder som kunde åka direkt i bingen, 1 svart sopsäck till någon klädinsamling och en stor påse med kläder till min bror, i princip oanvända märkeskläder som på något konstigt vänster har krympt????!!!i garderoben och därför inte passar Andreas mer. 

Känns så jäkla skönt att rensa och göra plats till annat! 

Vi va även framme med tumstocken och försökte mätta och trixa i sovrummet inför införandet av en spjälsäng där.... Det gick inte alls bra! Kommer bli trångt och jävligt, fan vad bitter jag blir på det! 

Hade det inte varit för det stora fönstret så hade det inte varit något problem, men tanken på en spjälsäng precis intill ett stort fönster känns inte så lockande! Eller? Hur tänker man???







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0