Föräldrakurs

Idag var jag på den första träffen i föräldrakursen. Den kommer vara nu varje tisdag hela februari på en sådan dum tid som mellan 15-17. 

Denna dumma tid gör att Andreas inte kommer kunna vara med, hur gärna han än vill så går det bara inte. Har man börjat nytt jobb 3 veckor tidigare så kan man inte bara ta ledigt hur som helst varje vecka. 

I alla fall...jag kände mig heeeeelt malplacerad på denna träff. Alla blivande mammor var minst 10 år äldre än mig och va där tillsammans med sina partners som de var gifta med! 

Vi pratade lite om hur man kan visa kärlek för sitt ofödda barn o då sa barnmorskan att ett sätt att visa kärlek för sitt ofödda barn är ju genom att komma på såna här träffar för det visar att man är intresserad för barnet, då kände jag mig så jävla liten och blev så arg! 

Min sambo är så jävla lycklig för det här, min sambo hade gjort allt för sin ofödda dotter, han gör allt för henne. O det bästa för henne är att han är på sitt jobb och visar framfötterna. 😣

En annan sak som gjorde mig orolig var även en sak som sades o jag vet att det inte var något illa menat men denna kommentar kommer överallt ifrån och nu börjar jag nojja. När jag berättade i vilket vecka jag var i osv så va det någon som sa "men oj, det syns ju knappt....måste vara en liten bebis det där hihi". Vad ska man säga? Nej magen är inte stor på dagen men vänta och se på kvällen, den vara sväller!

På fredag ska jag till barnmorskan så då får vi ju se vad hon säger. Jag är hundra på att prinsessan i magen har det bra, så som hon sparkar dagligen men blir ändå orolig att hon inte växer som hon ska! 

Kan inte direkt tycka att jag lärde mig något nytt idag annars. Nästa vecka kommer det handla om smärtlindring, vilket dock ska bli väldigt intressant. 

En annan knasig sak som gjorde mig lite rädd idag var att jag insåg att min navel har blivit "mindre". Den är nästan jämn med huden om ni förstår vad jag menar? 

Jaja nu ska jag förberedda mig för paradise hotel! Hörs!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0