Besök hos BM

Idag kl 9.00 var det dags för ännu ett besök hos barnmorskan. Denna gången för att även göra glukosbelastningen som man hört så mycket om.

Jag pressade i lite citron i vätskan och sen svepte jag allt på en gång. Smakade saft och var inte i närheten så illa som jag hört. 



I anslutning till detta gjorde vi massa tester och lyssnade på hjärtljud osv.

Blodtryck: 108/73 sf mått: 26 vikt +2kg (totalt: 8kg) glukosbelastning: 5,6, hjärtljud:135

Som slutsats kan man väl säga att magen haft en riktig växtspurt de senaste två veckorna. Sf måttet har ökat från 23-26, så nu ligger magen mitt på medelkurvan och inte längst ner på normalkurvan, vilket känns jävligt skönt! 

En viktuppgång på 2kg på två veckor tyckte väl inte jag var så roligt men min Bm såg inga problem i det. Hon i magen har bara en rejäl växtperiod just nu och det växlar ju mellan veckorna. 

Det här med hjärtljudet är ju ganska roligt. Linda berättade om någon teori om att om hjärtljudet ligger över 140 så är det en tjej och om det ligger under så är det en kille. Andreas har snöat in sig på detta och börjar tveka på om bebisen i magen verkligen är en tjej eller inte...jag berättade det för min bm idag och hon bara skrattade och gav mig en lapp med massa ickevetenskapliga exempel på om det är en tjej eller kille man väntar som hon tyckte jag skulle ge till Andreas för att spä på det hela lite till...haha




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0