Besök hos bm vecka 26

I fredags var jag hos barnmorskan för en kontroll. Vi mätte magen och lyssnade på hjärtljudet och tog prover osv. 

Alla prover visade att jag var frisk som en nötkärna. Behöver intr ta några extra järntabletter eller något sådant, så min trötthet beror helt enkelt inte på järnbrist. Dock konstaterade hon att en person som jobbar heltid, pluggar (pluggade) och är tränare i gymnastik väldigt många timmar i veckan kan vara trött även om man inte är gravid så jag är helt enkelt inte mer än mänsklig och ska lyssna på min kropp...

Om vi går över till loppan i magen så har hon det väldigt bra i magen. Magen ligger under medelkurvan (inte helt otippat), men ändå inom det normala. Hjärtljudet lät super och hon låg med ryggen utåt.

Nu ska vi tillbaka om två veckor och göra glukosbelastning. 

Veckorna bara springer iväg och det känns helt sjukt att vi imorgon är nere på tvåsiffrigt!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0