En liten ligist!

Idag har det bara varit en SÅN dag. En sån dag där man längtar efter att gå o lägga sig igen, där man dragit sig i håret och tänkt jäkla skitunge. 

Idag började dagen med att Nova (iförsig sov till 9) hade bajsat igenom pyjamasen när hon vaknat och det var bajs överallt i hela hennes säng, överlycklig var hon. Sen har dagen fortsatt gått i bajsets tecken. 4 bajsblöjor byttade varav en rackare la hon precis när vi satt o åt. När jag sen håller på att städa upp röran hon har ställt till med hittar jag henne på golvet äta ur hennes egen spya, lagom mysigt.

Att sen hennes pappa ringer och säger "du älskling jag ska på julbord idag" då rann det över. Vadå vara ute i god tid. Kunna planera. Jag har nämligen gymnastik idag. Vi hade tur så mamma kommer hit och ska passa vår ligist annars hade andreas helt enkelt fått stanna hemma från sitt julbord.

Annars så håller jag på o dra mig i håret för min dotter är en riktig busunge och beter sig som om hon vore mycket äldre än vad hon är. Hon ställer sig mot allt och när hon idag släppte ena handen blev jag livrädd. Jag trodde hon skulle ramla och slå sig. Självklart gjorde hon inte det, efter en stund bara satte hon sig ner igen och kröp vidare...

Kanske dags att inse att hon inte är en liten plutt längre? 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0