39,1

Min lilla lilla tjej som stundtals varit så gnällig idag. När hon inatt vaknade och var skållhet fick andreas panik (som alltid då hans lilla tjej visar minsta lilla tecken på att ha ont). OM han är en överbeskyddande pappa. TA AV HENNE KLÄDERNA, VAR ÄR ALVEDONEN? NÄSSPRAY?! 

Efter 5min var Nova, pigg och glad, skrattade och skulle busa, lilla jag inte lika pigg o glad klockan 4 på morgonen, andreas ännu mindre pigg o glad med vetskapen om att han skulle upp och jobba ett par timmar senare. Mitt förslag om att han skulle inta soffan för lite sömn var dock inget att tänka på, han ville ha uppsikt över sin lilla tjej som skulle sova i vår säng. 20 min senare sov båda två o jag bar över Nova till sin egna säng. Hon är bara 6 månader men tar större plats än jag. Man får akta sig så man inte får en bitchslap i sömnen eller får näsan uppbiten.

Vid 8 vaknade lilltjejen igen och har under dagen varit stundtals sig själv och stundtals väldigt hängig och gnällig. Typisk alvedonrus.

Vid halv 10 ikväll slocknade hon för natten och jag går på helspänn för att förberedda mig på en jobbig natt. Jag kanske borde sova men jag har tagit mig ett glas vin istället.

Mamma o pappa var nämligen här och åt middag o passade lilltjejen så jag kunde ta en dusch. Jag och mamma öppnade då en flaska vin och jag tyckte nu jag förtjänade ett glas till, inga konstigheter.

 Andreas har jobbat i Småland och kom precis inom dörren, långa dagar för honom men ett jobb är ett jobb.

Hoppas min loppa mår bättre imorgon💕




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0