Vändningsförsök

Här var det längesen jag skrev något. Antar att många är nyfikna hur det gick i tisdags egentligen.

Vi kom till förlossningen i Lund runt 9. Blev skickade till ett rum där vi fick vänta ett tag innan en BM hade tid för oss. Hon gjorde ett snabbt ultraljud där hon konstaterade att stjärnan definitivt låg med huvudet uppåt fortfarande. Hon berättade lite om vad som skulle ske före, under och efter vändningsförsöket. 

Blev kopplad till CTG som Andreas tyckte var skit häftigt. Han har ju aldrig hört hjärtljudet live innan så då blev han glad. Tror hans hjärta också tog ett litet glädjeskutt när BM berättade att bebisen hade små toppar på kurvan som de kallade bebisens glädjeskutt som visade att bebisen har det väldigt bra och är lycklig i magen😂🌟.

Efter en dryg timme kom så läkaren och kollade med ultraljud igen. Kollade navelsträngen osv och allt såg bra ut👍.

Jag fick bricanyl som sprutades in via en kanyl i handen och på två sekunder var jag helt borta, en väldigt obehaglig känsla. Läkaren tog sina händer och tryckte upp stjärnans rumpa och tryckte sedan vid sidan av huvudet på henne. Denna processen gjorde skit ont och på uppmaning av BM försökte jag andas igenom smärtan "in genom näsan, ut genom munnen" fan lättare sagt än gjort. Denna processen var över på mindre än två minuter och sen var hon vänd. Jag kände tydligt när hon vände sig, typ "plopp" i magen haha. Sen fick jag ligga med ctg igen för att se så att stjärnan hade det bra i magen, vilket hon hade.

Läkaren konstaterade att vändningen hade gått exemplariskt och att det var väldigt enkelt att vända henne eftersom hon fortfarande var så liten. Han poängterade dock att eftersom hon var så liten så är det även lätt för henne att vända sig igen då det finns gott om utrymme. Gör hon det blir det kejsarsnitt. Hur hon ligger nu ska kollas på tisdag.

Jag tror dock att hon ligger kvar med huvudet neråt för hennes rörelser är helt annorlunda nu jämfört med innan. Hon gör mer större rörelser liksom. Sen har jag börjat få mer ont också. O det är ju klart, håller hon på att fixera sig nu så trycker hon på neråt ju. 

Men det här med smärtan är något nytt för mig och jag är så GLAD att jag inte känt något tidigare. De här huggningarna som kommer från ingenstans helt plötsligt och försvinner lika snabbt igen vid insidan av låret gör mig galen. När Jag och Andreas var på Mcd i fredags och jag skrek "jävla fitta" rakt ut gjorde honom nog lite fundersam. Lilla pryda Louise som får ont i hjärtat av fula ord sa nu ett själv. Han kollade på mig som att jag heeeelt tappat det och jag kollade tillbaka med mord i blicken! Det är din jävla unge som får mig att känna såhär tänkte jag, han bara flinade, typ som "jaaaa jag och Nova mot dig bruden"

3 veckor kvar till beräknad födsel🌟🌟🌟




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0