V.34

Går in i vecka 34 idag. Känns helt okej, typ nedräkning på riktigt. Inför förlossning osv känner jag mig lugn, inte ett dugg förbered men lugn liksom. Jag och Andreas har inte diskuterat någonting gällande själva förlossningen. Känner inte att vi riktigt behöver det. Jag kan liksom inte ens föreställa mig hur jag kommer reagera när jag väl är i den situationen, därför är det också svårt att förklara hur jag vill ha hans stöd på bästa sätt. Jag menar om jag kommer reagera som jag brukar vid smärta osv så kommer jag vara i en berg och dalbana. Ena sekunden vilja ha honom nära nära, andra sekunden vilja ha honom på andra sidan gatan så jag slipper se honom om han håller på och försöka vara någon typ av cheerleader till mig. Då kommer jag lacka ur! 


Annat som skiljer sig nu från föregående veckor är att jag har börjat få "mensliknande" smärtor i samband med att jag stressar eller typ går fort, antar att det är sammandragningar.  Annars mår jag bra (förutom förkylningen då). 

Detta är även min sista vecka som gravid 24 åring, på söndag blir jag 25, då livet börjar gå nedför ändå så jag antar att jag blev gravid vid rätt tillfälle när ändå allt skall hänga till höger och vänster. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0