Barnrum

Som många vet har jag och Andreas letat ny bostad i snart 1 år!!! Denna lägenheten vi bor i nu skulle vara ett mellanstopp då vi flyttade ner. Lägenheten är dels fruktansvärt dyr och ligger dels i ett område som vi egentligen inte vill bo i i framtiden. 

MEN vi älskar lägenheten! HUR skulle vi inte kunna älska den, dels perfekt planlösning och sen dessutom alldeles ny. 

Vi har i alla fall bestämt oss för att stanna i lägenheten tills vi hittar något annat perfekt. Tar det 2 år till får det ta det. Vi tänker inte iköpa för köpandets skull och definitivt inte stressa. Med tanke på detta beslutet så har jag helt plötsligt fått en ny kick i att fixa hemma. Efter ett år är det kanske dags att fixa gardiner i alla rum och inte bara vardagsrummet? Hihi

Och nu när det dessutom kommer en ny liten tjej till världen som behöver ett ställe där hennes saker kan vara så får jag möjlighet att inredda ett rum till, det forna skräp och tvättrummet som vi nu städad ur. 

I dag tog Andreas mamma med mig till ett ställe ute på vischan där man kunde köpa tyg. Hon hittade ett så fruktansvärt fint tyg till stjärnans blivande gardiner och jag blev helt såld. I mönstret och i färgerna! Så vi köpte det så ska hon sy till gardinerna till mig. Tur jag har folk som är så händiga runt omkring mig för jag själv hade aldrig klarat det! 


Och nu har jag hittat en matta med som jag fastnat för! 

Vi får se hur det här kommer sluta! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0