Mysig tisdag

Hejsan alla. 

Har idag haft fyra riktigt bra lektioner. Idag har det varit kul att vara mig. En enda sak hände och nu i efterhand kan jag bara skratta men just i den sekunden då det hände ville jag bara hoppa upp och ner för att få dem att fatta hur löjliga dem var. Nämligen så att jag på tisdagar har en grupp med bara killar i idrott. Tänk er 30 killar i årskurs fem. Den ena tror den är tuffare än den andra. För att minska på trycket i omklädningsrum så har vi bestämt att hälften av killarna får bytta om i "tjejernas" omklädningsrum. Efter lektionen idag var det i alla fall typ 5 killar som vägrade att duscha pga detta. Det hade ju nämligen varit nakna tjejer i den där duschen innan och inte kunde dem duscha där då. Baaaaahhh!!!! Vad gör man???!!! När en kille sa "Louise, alla har en gräns och nu har du nått min. Nu är jag riktigt arg!" Då hade jag svårt för att hålla mig för skratt. Tänkte bara...vänta ett par år sen kommer du drömma om att få duscha med en tjej. 

Har i alla fall denna veckan badminton med eleverna och det syns verkligen att de tycker det är himla kul, trots att de flesta innan lektionen satt igång inte har en anning om vad badminton är och aldrig har testat det innan. Yes that is how it is on this school. 

Efter jobb stannade jag kvar en timme för att plugga. Jag skriver just nu en tenta om de svenska minoritetsspråken, väldigt intressant tycker jag. 

Väl hemma blev det snabbt mat innan jag och Andreas gick och tränade. Jag har äntligen lyckats övertala honom (möjligtvis att det var min bror eller andra vänner som gjorde det, men jag tar åt mig äran) att börja träna på samma gym som mig och resten av vårt umgänges krets. På detta sätt kan man lättare hålla varandra i öronen. Märktes kan jag säga att det var länge sen jag hade tränat för konditionen är inte den bästa, men kommer snabbt tillbaka vilket är tur. 


Just nu pågår det chill i soffan. Andreas spelar Håkan Hellström på vinyl och vi har det gött. 
Tycker allt är så mysigt just nu! Livet äger! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0