Ännu en sådan där lördag

Upp i ottan och i väg. Tävling med mina barn, som snart är vuxna. 

Det var en föreningstävling idag, inget allvar bara ha kul och visa upp sig. 

Vi fick ingen placering i den stora tävlingen men ett guld i fristående och en spindel i spindelstafetten. 

Jag ska vara ärlig, jag har nog aldrig sett mina fina små gymnaster köra sååå dåligt och ofokuserat men då hälften av dem själv är tränare och hade fler uppgifter under dagen är det svårt att hitta fokus och ladda om mellan uppgifterna. Men vad gör det? När den glädje och genmenskap de visar för varandra, sporten och föreningen genomsyrar allt de gör. . Hade alla ungdomar i Malmö varit som dem hade det här varit en stad med en lysande framtid. Jag är stolt över exakt alla av dem och vet att vad de än tar sig för i livet så kommer de lyckas alldeles utmärkt om de lägger ner samma glädje och samma energi i det som i detta.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0