Underbara onsdag

Hej alla!
 
Idag under morgonmötet infallde ett sådant lugn i min mage. När alla förklarade hur stressade dem var kände jag mig för första gången bara väldigt lugn. Jag har gjort allt mitt denna terminen, jag har ingen avslutning att förbereda, inga bakelser att baka, inga flaggor att måla... Jag kan bara glida med denna sista veckan, fördelen med att vara idrottslärare och inte klassföreståndare kanske?:)
 
Idag har jag en riktig lyxdag. Lugn och härlig. morgonmöte följt av en idrottslektion där vi spelade brännboll, ganska underhållande får jag ändå säga att spela brännboll med en förskoleklass... man vet aldrig hur det slutar:P
 
Efter der har vi idag haft Allsång på Svenshög. En mysig företeelse på denna skolan där alla klasser får framföra en sång och sedan har valt en sång som vi alla sjunger med i. Idag var det dessutom en liten överraskning på denna företeelse då en av medarbetarna här på skolan framförde ett par av hans raplåtar, väldigt roligt och uppskattat av barnen.
 
Jag hade även prisutdelning med anledning av den tema dag vi hade för ett par veckor sedan med fångarna på Svenshög. Priset var vars en basketboll och laget som vann blev jätte glada!
 
Nu har jag haft lite fri tid då femmorna som jag egentligen skulle haft lektion med är på Tosselilla.
Efterlunch har jag ytterligare lite fri tid då jag har planering. En lektion återstår innan jag packar ihop mina saker och säger hejdå.
 
Hem för en snabb dush och sedan iväg till My för att passa Malte. Ska bli mysigt med lite kvalitetstid med min lille prins.
 
Skall också hinna med att göra en muntlig presentation på engelskan hade jag tänkt. Får väl se hur mycket jag hinner...
 
Hörs senare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0