On my way home

Dagen har sprungit förbi i ett rasande tempo.

Grammatikprovet lämnades in med en viss osäkerhet. Var en del av provet där man skulle hitta fel i texter och korrigera dessa fel. Jag är ganska bra på det där, hitta fel och korrigera. Men sen skulle man förklara dessa felen och det är jag mindre bra på. Att hålla reda på vad ett adverb, predikat osv är för något är inte min grej. Räcker det inte med adjektiv och verb?

I alla fall så om jag har så många rätt som jag tror så är det ett godkänt, hade egentligen velat ha VG men får väl erkänn
a mig besegrad.

Efter provet gick i alla fall luften ur mig. Jag orkade inte tänka mer och var nog en riktig sur och grinig idrottslärare idag och inte särskilt pedagogisk.

Efter arbetsdagens slut satt jag kvar i en timme och skrev på ett arbete som handlar om den svenska läroplanen. Väldigt intressant faktiskt. Går allt som jag vill blir arbetet färdigt imorgon och sedan har jag bara ett arbete kvar och en muntlig redovisning innan jag är färdig med engelskan och då kan jag även titulera mig som engelsklärare:)

Nu är jag på väg hem. Blir en snabb lunch innan jag ska gå och träna. Hårdträning nu när det bara återstår 3 veckor innan bikinin ska på och min kropp är inte riktigt där än.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0