7/6

Hur länge ska man kämpa när man känner att man inte får någonting tillbaka?
 
Hur länge ska man låta hjärtat få bestämma, när man i hjärnan känner att det måste finnas mer att få, att man är värd mer, att man förtjänar respekt och uppskattning?
 
Hur länge måste man vara stark när man bara vill ge upp?
 
Ett vägskäl, höger eller vänster, stå kvar eller vända blad.
 
Det här är ingen bra dag i mitt hjärta...Jag försöker förstå, försöker värdera, försöker sätta ord på hur jag egentligen känner, hur jag egentligen vill leva mitt liv men när man hela tiden blir missförstådd och på många sätt nedvärderad är det inte enkelt att se lösninga utan hjärtat blir bara mer och mer mosat och hatet samt ilskan vinner mer och mer plats istället för kärleken som annars brukar vara så stor till livet.
 
Framtiden handlar inte bara om mig, det handlar om de värderingar och det synsätt på männskligheten som jag vill förmedla till mina nära, till mina framtida barn och barnbarn.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0