Examen!

I fredags var det alltså dags för att fira examen!

Det började med att jag stod redo hemma hos Hanna med en flaska champagne när hon kom hem från jobb. Vi skålade och sen gjorde vi oss iordning snabbt som bara den eftersom ceremonin började kl.16.00. Under ceremonin så va det olika människor som höll tal, däribland en av mina stora förebilder, nämligen Lars-Åke Kernell.

Efter ceremonin blev vi bjudna på champagne och snittar samtidigt som
vi minglade runt.

Efter det gick vi tjejer till Charlies änglar en timme för att fördriva tiden då middagen började kl 19.00. Middagen var i studenternas hus. Det bjöds på tre rätters med bland annat chèvrekaka med fikon och tomater till förrätt, fisk till huvudrätt och chokladmousse till efterrätt. Hela middagen var väldigt trevlig och rolig.

Någonstans här runt halva middagen börjar jag må dåligt. Då jag tidigare i veckan haft hög feber och spytt så klarade väl inte riktigt min kropp av dagens höga tempo och så mycket mat på samma gång.

Jag bestämmer mig därför för att åka hem direkt efter middagen, kanske låter konstigt att man väljer att avsluta sin examenskväll helt ensam samtidigt som alla andra går ut på krogen men jag kände att för mig är det viktigare att jag har ett gott minne av hela dagen och kvällen än att jag har ett dåligt minne och tänker tillbaka på kvällen som en kväll då jag bar grinig och mådde dåligt.

I allafall så är jag väldigt nöjd med dagen och jag är så himla glad att jag fick chans att fira den tillsammans med alla tjejer. Ännu gladare är jag över att jag fick dela dagen med bästis som även var en ypperligt bra övernattningsvärd!

Bjuder på lite bilder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0