Misshandel av min egen kropp!

Ahhh jag är så arg! Att jag har låtit det gå så här långt!

Jag har aldrig varit tjock, däremot aldrig heller smal. Jag har alltid älskat mat och alltid älskat att träna. När jag flyttade till Göteborg gick allt överstyr och förra året tog jag tag i det hela. Började träna med en PT och åt ordentligt. Jag unnade mig fortfarande men i måttliga mängder. På det sättet gick jag ner nästan 10kg. Jag var nöjd med mig själv och mådde bra på både utsidan och insidan.

Men vad nu? Hur kan jag ha gjort medvetna val som misshandlat min kropp under ett halvårs tid. Javisst...jag har haft det tufft helt psykiskt. Jag har tagit beslut som har påverkat hela min tillvaro. Det har varit tuffa beslut och jag har ätit och ätit och ätit. Min kropp har därmed inte mått bra då jag åter igen har fått ett extremt sockerberoende.

Det är dags att ta tag i det igen! Min tillvaro är någorlunda stabil nu. Jag har inga undanflykter längre!

Dags att ta tag i den bittra sanningen och sluta misshandla min kropp med socker och noll fysisk aktivitet.

Jag har satt upp lite olika mål och olika sätt som jag skall belöna mig själv på när jag når dessa målen. Nu gäller det bara att vara hård mot sig själv och inte ge upp. Jag är inne på min dag 3 i sockeravvänjningen och hittills går det bra. Skillnaden denna gång mot förra gången är att jag gör detta tillsammans med Andreas. Vi kan stötta varandra och ge varandra både ris och ros under tidens gång, vilket känns skönt!

Nu till den bittra sanningen då... Under ett halvårstid har jag lagt på mig hela 5kg, alltså hälften av det jag hade gått ner. Dessa 5kg är första delmålet att klara av. Det ska jag fixa tills min födelsedag, inga problem tror jag! Men det viktigaste är såklart inte vikten utan att jag mår bra kroppsligt och själsligt och orkar mer!

Bjuder på två bilder... Den första är tagen på min födelsedag förra året. Den andra är tagen idag. Helt sjukt stor skillnad och första målet är alltså att komma tillbaka dit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0