Att vara tacksam

Ibland är det svårt att få ut det man innerst inne tänker och känner. Ibland är det lätt att vara negativ och tänka hur livet suger. Ibland är det lätt att ångra beslut man tagit för länge sedan, ångra hur saker och ting har blivit, ångra hur hjärtat fick styra istället för hjärnan.

Men tänk om jag inte tagit det där beslutet med hjärtat för tre år sedan, tänk om jag låtit förnuftet styra, tänk allt jag då gått miste om!

Visst saknar jag Malmö, jag saknar min familj oerhört mycket! Jag saknar mina vänner! Jag saknar min gudson Malte som är min solstråle och jag saknar chansen att se Sandras mage växa!

Ibland vill jag bara flytta hem för jag vet att allt hade varit enklare där, där finns ju mitt skyddsnät och jag hade kunnat finnas där för alla som behöver mitt stöd.

Men livet är en utmaning som jag älskar att ta mig an och jag kan inte sluta förundras över allt denna utmaning har gett mig här i Göteborg.

Valet som gjorde att jag flyttade till denna stad har lett till tusen miljoner bra saker som jag är evigt tacksam över!

Jag är så himla tacksam över de människor jag träffat här som har påverkat mig (på positiva och negativa sätt) för att de har fått mig att se på livet med helt nya ögon.

Jag är tacksam för att jag har ett jobb som jag älskar (trotts att det inte är något drömjobb i andras ögon), där har jag lärt mig så mycket och alla härliga människor gör att det är kul att komma dit!

Jag är tacksam för att jag har hittat sjukt underbara vänner här som förgyller min vardag och ger mig så sjukt mycket positiv energi!

Jag är tacksam för att Andreas familj har tagit emot mig med öppna armar och att de har fått mig att känna mig lite mindre ensam här!

Sist men inte minst är jag tacksam för att denna staden har lärt mig att stå på egna ben, lärt mig att leva mitt liv på mitt sätt, lärt mig att vara självständig och lärt mig att jag klarar allt jag tar mig för!

Om jag kommer bo här resten av livet vet jag idag inte, det enda jag vet är att jag är inte färdig här än, jag är inte klar med denna utmaningen och jag kommer ALDRIG ångra mitt beslut att flytta hit.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0