Mål 2012

Så var vi där igen...Ett nytt år då man skall avge massa nyårslöften osv. Jag har alltid varit riktigt duktig på att avge nyårslöften, men aldrig bra på att hålla dem. Istället för att avge massa löften tänkte jag detta år sätta upp några mål som jag skall försöka uppnå. Det som är bra med mål är att man under resans gång kan falla ett par gånger och ändå ha chans att nå målet i slutändan.

2012 skall bli mitt år, jag skall ta beslut som gynnar mig och tar mig mot det liv som jag vill leva, mot den människa som jag vill vara. Jag skall leva och jag skall njuta, men även kämpa hårt för att uppnå de mål jag sätter upp.

Dessa mål skall jag ha...

Skola/jobb
  • Få godkänt på alla tentor
  • Gå på alla lektioner
  • Jobba MAX 50 h/mån (ett konstigt mål kan tyckas, men att snitta på 100h/mån samtidigt som man pluggar innebär att man inte har mycket till liv över). Detta gäller dock inte Januari då jag redan är schemalagd lite över 100 h denna månaden.

Träning/hälsa

För ett par dagar sen bestämde jag och My oss för att sätta upp ett gemensamt mål, vi vill båda gå ner i vikt och bli mer hälsosammare. Fram till och med 6 juni skall vi kämpa och peppa varandra. Om vi når vårt mål (vad det är är inte vesäntligt) skall vi unna oss själv något riktigt ordentligt! För att nå detta målet så ser min plan ut på följande vis.

  • Powerwalks 3 dagar i veckan (innan skola)
  • Träning minst 3 dagar i veckan varav minst 1 pass
  • Inga chips
  • Ingen cola

Familj/vänner

  • visa mer uppskattning och alltid finnas där för dem
Ekonomi
  • Spara minst 3000 kr/mån utöver de pengar jag redan sparar varje månad idag. Dessa pengar skall användas dels till en semesterresa i sommar och dels till mina framtidsdrömmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0