Varför 2013 kommer bli MITT ÅR!

2012 har varit ett bra år på många sätt och vis. Jag har varit överlag väldigt lycklig och tillfreds med mitt liv. Jag har fått tillbaka en trygghet hos mig själv som jag tappat de senaste åren.
 
Jag fick genom min utbildning uppleva så många delar av Göteborg som jag tidigare aldrig sett under de åren jag bott här. Jag fick en ny kärlek till staden och en störe förståelse för alla de människor som säger att Göteborg är den finaste staden i Sverige.
 
Detta år har jag även kommit såå nära människor som jag vet att jag kommer ha i mitt liv för resten av mitt liv. Jag känner mig lyckligt lottad över att ha så många människor i mitt liv som jag älskar och bryr mig om.
 
Men nu till det avslöjande som jag väntat med att göra...
 
Trots att jag det senaste året känt mig mer hemma här än vad jag någonsin tidigare gjort och trotts att jag fått ett umgänge här som jag vet att jag kan lita på till hundratio procent.  så har jag mer än någonsin detta år haft en hemlängtan till Malmö. Många tror säkert att denna hemlängtan har berott på att jag känner mig skyldig som lämnat så många där hemma som jag känner behöver mig. Så är det inte. Visst kommer det vara skönt att finnas där för människor som behöver mitt stöd men jag har helt ärligt längtat hem mer eller mindre sen dag 1.
 
Jag har gett mitt liv här 3,5 år. Känner jag mig inte hemma här nu kommer jag aldrig att göra det. Dessutom är jag i ett vägskäl i mitt liv där jag är färdig med min utbildning och ska börja jobba inom ett yrke som jag brinner för. Dessutom blir jag inte yngre. Att bilda en familj är en stor dröm jag har men jag kommer aldrig att göra det förrän jag har stabilitet i mitt liv med ett fast jobb att gå tillbaka till efter mammaledighet. Att jag vill ha en familj med många barn är största anledningen till att jag vill flytta hem. Jag vill att mina barn växer upp i Malmö. Inte för att Malml är en bättre stad på något sätt alls utan för att jag känner en större trygghet i den staden med ett  stort skyddsnät.
 
Det har varit ett stort jobb med att ro detta i hamn och jag kommer vara evigt tacksam för att Andreas har varit mitt största stöd i denna processen. Han har drivit allt framåt när jag inte har orkat och velat ge upp.
 
För två veckor sedan började vi dock få utdelning av allt slit. Helt plötsligt blev jag erbjuden två jobb under samma vecka! Två jobb i närheten av Malmö. Jag har tackat JA till ett av dem. Jag ska arbeta som lärare i idrott och hälsa 80% samt 20% SO. I tisdags kom nästa goda besked. Vi har fått en lägenhet! Vår dröm lägenhet!
 
Så i januari går flytten och början på ett nytt kapitel i familjen Johansson/Marcusson.
 
Jag ser så himla mycket fram emot allt som har med flytten till Malmö att göra. Jag kommer verkligen njuta av att vara på "hemmaplan".
 
PUSSHAJ
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0