Torsdag

Sitter på en buss ner till Malmö i skrivande stund. Bussen är proppfull med människor. Jag kom precis innan bussen skulle gå så fick ta en ytterplats, vilket jag hatar. Jag som tillochmed hade tagit med mig en kudde som jag skulle luta mot fönstret och sova gott på. Istället somnade jag helt sittande rakt och vaknade med världens nackspärr:(

Är i alla fall i Helsingborg just nu så vi är på rätt sida Hallandsåsen:) känns gött!

Har lite ångest över en sak som smarta jag kläckte ur mig på jobb igår.

Hade en liten diskussion med lillchefen om jobb och barn osv. Han satt inne på kontoret och jag stod i bopen. O jag typ skrek till honom "man kan inte ha barn och jobba på Mcd"

Aldina kollade på mig med förskräckelse i ögonen. Jag fattade inte vad hon syftade på förrän jag faktiskt tänkte efter och insåg att det förmodligen var ganska många som hört vad jag sagt och därmed hade jag typ rådissat halva personalen på mitt jobb:S

Jävla klantigt måste jag säga. Jag menar självklart inte att man inte kan. Mcd är ett bra jobb som ger bättre betalt än vad många tror samt ger stora möjligheter i att utvecklas som människa och på sin arbetsplats.

Det jag menade va ju självklart att JAG vill inte jobba på Mcd när jag har barn. Och anledningen till det är inte själva arbetsplatsen utan jag hade inte velat arbeta inom något område där jag kan behöva jobba kvällar/nätter/helger. Jag vill arbeta som lärare och jobba måndag-fredag.

Pjuh nu har jag fått det sagt så då kan jag lugna mitt svaga hjärta lite. Inte för att någon från mitt jobb läser min blogg men endå! Jag fick ventilera mig lite.


På tal om något heeeelt annat så fyller min pappa år idag! Hela 50 år fyller den gamla gubben så det ska firas! Jag är ansvarig för fördrinken och något tilltugg och det känns precis lagom för mig.Det går även rykten om att pappa har beställt tårta. Stackarn som inte ens gillar tårta men är det födelsedag så är det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0