Tågresa

Blev så jävla stressigt helt plötsligt så fick slänga ihop alla mina saker snabbt som attan och dra till tåget. På väg dit märkte jag att min älsklings väska som jag fick i julklapp håller på att gå i sönder i en rem, inte riktigt okej då den är värd en hel del pengar. Ska se om man kan lösa det på något sätt, fast det får ske när jag kommer tillbaka till Göteborg, så jag hoppas den håller tulls dess.

I alla fall så gjorde stressen att jag inte riktigt hann äta något ordentligt så jag tog med mig godispåsen som stått i skåpet i flera veckor, dåligt beslut! Har tryckt i mig godis hela tågresan och känner mig ny helt uppblåst! Måste skärpa mig ordentligt!

Annars på tåget så har jag spenderat tiden med att läsa en bok om ämnesdidaktik och letat citat och referat till lite arbeten jag skriver! Det är en jävligt intressant och givande bok skriven av min lärare Magnus Hermansson Adler. Egentligen tycker jag inte man skall ha kurslitteratur som är skriven av den egna läraren för det blir ganska svårt att förhålla sig kritiskt till den vid seminarium osv, men denna är så himla bra så är glad att vi fått chans att läsa den!


Om dryga timmen är jag framme i Malmö, då kommer min andra bättre halva, systern jag aldrig fick, världens bästa vän, ja namnet på henne är många och det är självklart My jag pratar om och hämtar mig! Ska sova hos henne och Dennis i natt för gissa vem som ska vars barnvakt imorgon??? Jamen visst är det jag:D


Kommer bli så kul! Har bett My att skriva en instruktionsmanual över den lilla krabaten så han överlever dagen:P
Dock har jag ingen aning om vad vi ska göra imorgon, det är ju tydligen inte så bra väder! Men är det de så satsar jag på någon bra lekplats, annars finns ju alltid busfabriken som är en liten favorit:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0