spargrisen

På tal om det här med vikt...vilket jag egentligen inte gillar...för vikt är bara en siffra. Trots detta kan jag inte unkomma det faktum att jag gått upp 4 kg sedan den 1 september GALET!

Jag måste hitta inspiration och motivation till att låta allt gott vara!

Människor som känner mig vet att jag är helt galen när det kommer till pengar. Jag är ett kontroll freak när det kommer till pengar och jag ÄLSKAR att spara och har därför väldigt svårt för att unna mig saker (förutom god mat i alla dess former).

Min tanke är därför att jag, för varje kg jag går ner skall ta ut 100 kr från mitt konto och lägga i en speciell spargris. Den 1 januari skall jag unna mig själv någpt för de pengarna som finns i spargrisen. Har jag tur så är där en del, förhoppningsvis en början på några PT-timmar:). På detta sätt blir jag förhoppningsvis motiverad och kan även känna att jag är värd att lägga de där hundra- lapparna på mig själv!

Låter som en bra idé va?:)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Ge mig också motviation ;) har ialf köpt träningsskor. Bara gymkortet kvar ;D vi klarar de (y)

2011-11-01 @ 15:47:25
Postat av: Louise

Till Sandra!



Mohahaha motivationen är verkligen ens värsta fiende!



Synd du inte bor här då hade vi kunnat träna tillsammans:)



Fast jag antar att vi bara hade tjockat oss tillsammans, det är vi ju ganska bra på:)

2011-11-01 @ 18:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0