Mat!

Hallo i natten!

Jag ligger här i sängen och funderar på mat, vilket jag iförsig ständigt gör:P

Men i allafall...Det är såhär att jag har ett problem...Jag och Andreas spenderar alldelles för mycket pengar varje månad på mat (ca 3000kr), och då är inte alla fikor, luncher osv inräknat . Vi både två äter ute ganska ofta i jobb och skola och på kvällarna har vi sällan planerat vad vi ska äta utan småhandlar konstant.

Funderar starkt på att testa en ny sak här hemma nu. Tänkte ta mig i kragen imorgon och göra en veckomatsedel och sen hålla den. Tanken är att den skall innehålla en soppa i veckan och en fiskrätt. Resten av dagarna blir väl förmodligen korv och annat skit:) Anledningen till varför jag vill testa detta är för att jag vill få ner matkostnaderna men samtidigt även få lite koll på vad det är jag stoppar i mig.

Imorgon är jag som sagt ledig så då tänkte jag sätta mig ner och fundera lite. Även gå till affären och handla. Skall även orka fota mina senaste inköp och visa er dem då. Jag är så dålig på sånt:(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0