Början på en ny start version 1000000001

Jag känner att nu är det dags! Nu är jag redo, mentalt och fysiskt. Nu är det jag som skall påbörja mitt hälsosamma liv deluxe.

Jag vet att jag har snackat och sagt det hundramiljontals gånger innan men det är faktiskt annorlunda denna gången. Denna gången har jag TID! Tid att laga god och hälsosam mat, tid att träna massor men även tid att njuta av ett gott vin med fina vänner (för unna sig måste man göra ibland).

Viktigt att veta är att jag gör inte detta för att jag mår dåligt eller för att jag inte trivs med min kropp ( visst, det finns delr av den som jag hade velat ändra på) men i det stora hela är jag nöjd, jag är nöjd men mina kurvor:) Jag gör detta för att jag vill ha mer ork förbättra min hälsa.

Med ett hälsosamt liv menar jag inte bara salladsblad och keso nej nej...ett hälsosamt liv för mig handlar om balans. En balans mellan träning och god mat.

Balans handlar om att jag måste ta kontroll över mitt sockersug och känna mig pigg och glad. Jag känner mig taggad för detta på ett helt annat sätt än vad jag gjort tidigare.

Mitt mål är att jag fram till jul skall hålla mig borta från läsk. Läsk ÄR för mig största boven i mitt sockerberoende och något helt onödigt egentligen.

Ett annat mål är även att jag skall hinna med att träna 3 pass i veckan ( bodypump, box och zumba) utöver det skall jag hinna med 1 pass i veckan på cykeln.

Ett tredje mål jag har är att jag skall lära mig laga ny och mer varierande mat, detta för att mat är gott och jag anser att man måste äta god mat för att orka hålla sig borta från allt annat skit!

Jag vill komma i balans med mig själv...Jag vill att min kropp skall se ut som den engång gjort, samtidigt som jag vill kunna unna mig ibland. Jag är en matmänniska och jag tror på stenhård träning och en balanserad kost för att JAG skall må bra

Jag vill både se ut och må i kroppen som jag gör på bilderna nedan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0