Arbetsintervju

Precis som ruriken beskriver var jag för ett par veckor sen på en arbetsintervju på ett ställe som heter pedagogpoolen.
Intervjun gick hur bra som helst så nu jobbar jag där med förutom då Mcdonalds och skolan.

Pedagogpoolen är ett fretag som hyr ut lärare och blivande lärare när ordinarie lärare är sjuka eller borta av andra orsaker.

Jag vet att det låter helt knäppt och sjukt att jag nu jobbar där med i samma veva som jag precis gått ner i tid från mcdonalds för att ha mer tid till skolan. Grejen är den att jag valde att söka detta jobbet enbart för att vara smart. Jag älskar mitt jobb på Mcd verkligen och jag vill jobba där så länge det bara är möjligt MEN jag är färdig lärare om ett år och behöver mer erfarenhet för att ens ha en chans att få ett fast jobb efter skolan.

Jag ser detta mer som en möjlighet att få utvecklas som lärare och få en chans till mer erfarenhet och därmed göra mig själv mer konkurrans kraftig på arbetsmarknaden inom det yrke som jag faktiskt brinner för.

Det som gör pedagogpoolen så bra är ju att jag faktiskt inte har något fast schema utan de ringer när de behöver någon och att de har förståelse för att jag inte alltid kan säga JA, att skolan kommer först. Det som är bäst är att jobbet enbart gäller vardagar och där man senast slutar kl.4.

Men som sagt jag kommer fortsätta jobba på Mcdonalds, varannan helg och någon vardag i månaden och det känns himla bra faktiskt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0