Snart advent

Eftersom det är första advent på söndag så har jag idag tagit fram lite julsaker, typ julstjärnor till fönstren och så. Jag vet att det är tidigt men jag jobbar hela helgen så kommer inte ha tid för att fixa och dona då. Iallafall så insåg jag att den ena julstjärnan gått i sönder så den var bara till att slänga:( Men det som är roligt med att den pajat är ju att jag kan få handla en ny utan att ha dåligt samvete med att jag slösar pengar, så det ska jag minsann göra nu någon gång i veckan.

Var ju som sagt och köpte en ny jullöpare till borde också innan idag så den ligger nu där den ska. Ska även ta mig iväg till typ blomsterlandet eller något annat liknande ställe på torsdag tror jag och köpa julblommor osv. Granen och alla tomtar osv kommer jag ta fram den 13:e december, precis som min pappa alltid har gjort hemma. Det är liksom lite av en tradition. Den 13:e december är det Lucia, man åker och köper gran, lyssnar på julmusik, dricker glögg och äter lussebullar och pepparkakor samtidigt som man klär granen och tar fram alla tomtar och lägger de första klapparna under julgranen. OJ VAD JAG LÄNGTAR!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0