En resa ner till Malmö

Igår hände det äntligen! Jag tog tummen ur och bokade biljetter hem! Jag har velat fram och tillbaka i flera veckor angående om jag skulle åka hem några dagar tidigare än vad vi bestämt. Att vi skulle åka ner till Malmö nästa helg har däremot varit bestämt sedan länge, dock hade jag bestämt mig för att inte berätta det för någon mer än mina föräldrar då jag kände att jag BARA ville spendera tid med dem denna gången. Annars är det alltid så när jag är hemma att jag aldrig ser mina föräldrar mer än ett väldigt få antal timmar per gång jag är nere eftersom jag brukar prioritera att träffa mina vänner.

Men iallafall, jag har velat åka några dagar tidigare länge eftersom jag då skulle haft tid att träffa mina kära vänner och ha kvalitetstid med min familj men då jag inte har haft något schema för denna nya kurs som började igår så har jag inte riktigt kunnat boka tågresan. Igår fick jag nya schemat och det passade helt perfekt att jag åkte ner redan på torsdag nästa vecka istället för fredag kväll!. Har ett litteraturseminarium som löper över måndag-onsdag över internet så egentligen hade jag kunnat åka hem redan på måndag men jag känner att det är bättre jag är hemma i göteborg under den perioden, dels eftersom jag då har möjlighet att jobba några timmar/dag men endå kan koncentrera mig på mitt skolarbete. När jag åker hem till Malmö vill jag ha semester och inte behöva ha några skolböcker eller dator med mig!

Så halv 12 på torsdag förmiddag sätter jag mig på tåget! Himlans gött!

Har dock lovat mig själv att packa ner löpskorna och träningskläderna. Jag längtar efter att springa min gamla runda, inte se något annat mer än åker och platta ängar. Att sätta mig på "mitt" speciella ställe och bara andas, bara vara jag, känna lycka! För att avsluta rundan med ett "stopp" vid järnvägen och se tåget köra förbi.


image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0