SKIT DAG blir till BRA kväll!

Jag vaknade som sagt ganska tidigt idag och blev genast måttligt irriterad på min kära sambo som fortfarande låg kvar i sängen. Han hade valt att ta sovmorgon imorse ( vilket han allt för ofta gör de dagar han skall vara i skolan) och det gör mig väldigt väldigt arg eftersom allt han gör påverkar indirekt mig! Klarar han inte skolan så får han inget jobb, vilket i sin tur innebär att jag måste jobba ännu mer än vad jag gör nu för att vi ska klara av att bo här, för pengar växer inte på träd, vilket vissa verkar tro!!!! (vilket gör mig ännu mer FÖRBANNAD!)

Efter att han tillslut hade åkt ( lagom till lunch:P) Så gjorde jag mig också iordning för att dra till skolan för jag började klockan 13. Åker in och stannar vid en affär för att köpa en baguette till lunch...betalar med kort och köpet blir NEKAT!

VAFAN! okej jag har inte mycket pengar men jag har ändå alltid pengar på mitt kort! Har aldrig haft minus i hela mitt liv!
Efter denna pinsamma situation går jag till automaten för att ta ut pengar istället...Inte ens det funkar! Får panik och tror att någon har snott pengar av mig. Ringer pappa ( som jobbar på bank). Han svarar inte! skickar ett panikartat sms till honom...Efter 20 min får jag ett svar...Centrala fel! JAHAPP... fick gå hungrig fram till rasten...sprang då ner till kiosken och handla en macka och då funkade minsann äntligen!

Föreläsningen idag var helt VÄRDELÖS! precis som allt annat i denna kursen! Hade kunnat göra allt vi har gjort dessa två månaderna på två veckor! slippa slösa värdefull tid! vill ju bli klar och komma ut och jobba!

Efter skolan så har dagen bara blivit bättre och bättre...Åkte till fiskhuset och köpte massa varmrökt lax som vi ska äta imorgon i Malmö, då kanske ni undrar varför jag köper den här och inte i Malmö? Jo då ska jag berätta för er att precis just denna lax finns bara här! och den är så JÄVLA god! Den skall intas med pressad potatis och ört och vitlöks sås made by me!

Just nu sitter jag och Andreas här och lyssnar på massa gammal musik och sjunger med! lite små mysigt sådär!
Har precis även packat klart och plockat undan lite. Nu ska jag bara njuta av kvällen...kolla lite BB och sitta vid datorn! Jag är redo för en ROLIG,GALEN, ledsam OCH HELT UNDERBAR långhelg i Malmö!


Ägnar även ikväll en extra tanke åt min bästa vän My, Dennis och Malte och hoppas att godingen snart mår bättre



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0