dag 1: Om mig

Jahapp vad ska man skriva om sig själv då? hmmm

Kanske börja med att berätta att mitt namn är Louise Johansson. Jag föddes den 6 april 1989 i Malmö, 4 dagar förtidigt, allt för att jag förevigt skall kunna retas med min "kusin" Jimmy att jag är exakt fyra dagar äldre än honom! Så man kan väl säga att jag redan där var en riktig retsticka! hihi

Jag växte upp i en vad man kallar för "kärnfamilj" med mamma,pappa och min två år äldre bror Philip. Vi bodde på samma ställe tills jag var 18 år gammal. I en förort till malmö kallad Oxie. Vi bodde i ett radhus på ett område som var helt underbart. Alla barn som bodde där runt omkring var i samma åldrar som jag och min bror vilket gjorde att det alltid var massa barn ute på lekplatserna och de vänner jag hittade där är vänner jag fortfarande har kvar och alltid kommer att ha.


När jag var 18 flyttade vi till en annan del av Oxie kallad Kristineberg. Där bodde jag i två år innan jag bestämde mig för att jag hade tröttnat på Malmö så jag flyttade till Göteborg och här bor jag idag och är sambo med min underbara pojkvän Andreas.

Att berätta hur man själv är som människa är väldigt svårt, som att skriva ett CV

När jag var liten var jag väldigt blyg, det är jag till viss del fortfarande men det är något jag jobbar på!

När jag kom i tonåren var jag en, vad min vän Lennie kallar för en riktig "drama queen", jag kan inte annat än hålla med! Jag hade ett jävla temperament (ärvt av min pappa:P) och jag fick en adrenalin kick av att "sätta andra på plats", även när jag hade fel. Detta är något jag fortfarande ibland kan hålla på med men jag försöker för det mesta nu hålla mig i skinet och erkänna när jag har fel, tillochmed ibland säga "förlåt" även om det är svårt.

Jag är en sådan människa som gör allt för mina vänner. Har kanske inte världens uppsjö av vänner men jag har en skön skara på sju underbara vänner som jag räknar som mina aldra bästa vänner som jag skulle gå över eld och vatten för. ( borde kanske skriva separata inlägg om var och en för att hedra dem lite)

Som människa har jag ett jävligt hårt yttre med väldigt höga murar runt om. Jag släpper inte in vem som helst, med rädsla för att bli sårad.

Andra egenskaper som jag även besitter är att jag kan hitta ljus i alla mörker och att jag är envis som en åsna!

För att berätta om vad jag gör här i göteborg så kan jag ju säga att jag jobbar deltid på Mcdonalds och läser till idrottslärare på göteborgs universitet. Har precis avslutat mitt värsta plugg år NÅGONSIN där jag läst humanbiologi, fysiologi varvat med praktisk idrott! Men idag skrev jag sista tentat i det och ska nu läsa svenska så ser fram emot ett väldigt mycket lättare och lugnare år!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0