tankar mitt i natten...

Jag kan inte sova, jag vill inte sova.

Jag mår inte bra psykiskt just nu, har inte gjort det den senaste månaden och allt blir bara värre och värre.

Finns så många saker i mitt liv som inte fungerar som jag vill att det skall göra just nu.

Ett jobb som jag älskar men som jag för tillfälligt inte orkar med, en skola som jag tappat suget för, en stad som förlorat sin glans, vänskaper som faller isär, förhållanden som går upp och ner och saknaden av dem jag håller närmast hjärtat gör att jag går runt med en ständig klump i magen.

1. Jobb
Jag älskar mitt jobb men mitt jobb innebär att jag jobbar på väldigt olika tider, natt, dag, helg och vardag. Jag känner att jag missar för mycket pågrund av det. Jag får alltid tacka nej till saker och att försöka planera in något med en människa som jobbar vardagar 8-5 är i princip omöjligt.

2. Skola
Jag har jobbat så mycket det senaste året att skolan har blivit extremt lidande. Jag känner inte att jag har energi för att läsa och plugga, men samtidigt vet jag att jag måste kämpa på, det är mindre än halva tiden kvar.

3. Göteborg
Jag gillar inte staden och jag är ganska trött på alla goa och glada göteborgare!

4. Vänner
Jag har en del vänner i mitt liv som det känns som att jag börjar tappa greppet om, vilket gör ont. Jag har redan förlorat många vänner de senaste åren, för de mest korkade idiotiska småsakerna som finns! Jag vill inte förlora fler, oavsett anledning.

SAMTIDIGT har jag fått en del nya vänner som jag skulle gått över eld och vatten för.

Jag frågar mig själv varje dag om det är livets gång på något sätt...man förlorar några vänner, hittar några nya som förmodligen passar bättre in i den vardagen man lever just nu.


Jag antar att den stora klumpen i magen beror på att jag inte vet vad jag har vissa människor längre. Livet rullar liksom på och man träffas inte längre varje dag, man lever helt olika liv och tappar liksom saker att prata om, man är inte 14-15 längre ( fast usch vad jag önskar att jag var det)

5.Förhållande
Ett förhållande (iallafall mitt) är som den största berg och dalbana jag någonsin åkt. Det går upp och ner hela tiden, vilket har sin charm...men ibland blir jag bara matt och undrar när jag får kliva av. Inte av som att göra slut utan mer av som att gå på plan mark ett tag.

6. Saknaden av dem jag tycker om
Mitt älskade Malmö, staden som har allt jag behöver! Min familj och många av mina fina vänner och dessutom världens underbaraste, sötaste och finaste gudson Malte. Jag tycker inte jag behöver säga mer än så...Jag längtar hem helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Mia -Livet i Göteborg

Du skriver så himla fint Louise :)

2011-08-04 @ 21:05:41
URL: http://mariagraaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0