Schlager!

Alla de som står mig nära vet att jag blir helt exalterad när melodifestival veckorna sätter igång! Varje delfinal sitter jag klistrad framför tv:n!


För att inte snacka om finalen eller stora eurovision! Jag blir som galen och gör inte annat än sitter o kommenterar allt och inget hela låtarna igenom. Jag tror inte ens att jag lyssnar på låtarna riktigt eller gillar den typen av musik men det är liksom en väldigt stark tradition i familjen Johansson!

När jag tänker tillbaka på de olika årens finaler och delfinaler så är det liksom inte låtarna jag minns eller ens vem som vann. Det jag minns är istället gemenskapen och den kärlek som sprids i hela vardagsrummet när alla samlas!

Det jag minns från förra årets melodifestival final är att jag, Anna och lennie var uttråkade och bestämde oss var att ha en liten chill kväll med cider, chips och dippa..ja hela köret helt enkelt! Jag minns förberedelserna i minsta detalj. Hur vi åkte bröd bil från malmö till oxie. hur polisen ett tag körde bakom oss och vi slängde oss på golvet. Jag minns lyckan jag kände i kroppen av att ha några av mina närmsta vänner samlade för det för mig speciella kväll. Jag minns att jag drack alldelles för mycket cider och jag minns hur jag gick loss till piraternas sång och hur jag sjöng mitt finaste "VEEEEM SKA NU SE ALLA TÅRAR MOT DIN KIND, VEM SKA NU SE DEM MOT DIN HUUUUUUD" Bevis finns faktiskt på Youtube...hahahahaha



Från detta årets delfinaler minns jag som starkast 3 st..

Den första var på den delfinalen då Måns o Amy Diamond var med...Det var nod den roligaste kvällen av alla schlager kvällar detta året... Jag var med mina barndomsvänner och de små gnabben som pågick den kvällen var hysteriskt roliga!

den andra kvällen jag minst mest var den melodifestivalkväll jag spenderade med min mamma och pappa....Och pappa lite innan åtta bara skriker ut..."LOUISE GÅ UT I FÖRRÅDET OCH HÄMTA EN FLASKA CHAMPAGNE...VI MÅSTE JU FIRA IKVÄLL" vad vi firade har jag ingen anning om...men det var helt klart den mysigaste kvällen

Finalen är det sista jag minns...mest för att jag var så taggad att jag skulle se den.....Jag hade ju längtat ett år! Saken var ju bara den att jag INTE såg den....eller jag såg den , låtarna i allafall...men SJÄLV o det är inte alls samma sak!... vad som hände under röstningen ska vi inte ens gå in på:P:D Vem som vann fick jag reda på dagen efter:P


Nu ser jag fram emot stora eurovision! Om jag jobbar den kvällen så ska jag ta mig ledigt, är jag ledig så är det bara gott!!! då ska jag samla de som betyder mest, laga god mat och lyxa till det med något gott att dricka, vin eller en strawberry daquiri...Sen ska jag bara njuta av det trevliga sällskapet och hoppas att jag nästa år minns den kvällen med samma glädje som jag minns förra årets schlager!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0