Nu ska jag skriva!

Tanken av att min smarta hjärna inte fått jobba något vidare sedan studenten i våras är ganska skrämmande. Jag känner hur mina kunskaper sakta börjar försvinna. Haha....

Detta har slagit mig några gånger den senaste tiden och det gör mig lite rädd...

Vad var liksom meningen med att jag under så många år i skolan lärde mig både det ena och det andra om jag sen ändå bara glömmer bort allt.

Det jag glömt bort mest är alla språk jag har lärt mig under årens lopp...

Jag läste Franska i två år...för tillfälligt kommer jag ihåg max 4 ord och fraser

Jag läste spanska i fem år....jag kan möjligtvis förstå små enkla dialoger och enstaka ord...men hade någon börjat prata med mig hade jag inte haft en anning vad jag skulle svara.


Det språk som blivit drabbat mest är helt klart engelskan, vilket egentligen är konstigt eftersom jag hör det varje dag på tv:n osv. Klart jag förstår allt, klart jag kan skriva allt....Men då jag stod i kassan på jobb för ett tag sen så kom det tre utbytesstudenter och började beställa på engelska....Jag fick panik och gjorde bort mig totalt då jag började babbla tillbaka på svenska åt dem!!! Jag kan verkligen inte uttrycka mig verbalt i det engelska språket.....Jag som var så jävla grym för ett par år sen....

Ska jag vara ärlig så längtar jag tillbaka till skolan något sjukt mycket...Jag älskar att lära mig nya saker och att känna hur hjärnan blir helt uttmattad av all ny information den har tagit in och det är en av de bästa träningsvärkar som finns!

Därför var det inget svårt beslut att ta då jag bestämde mig för att börja plugga igen denna höst som kommer...Det ska bli så skönt så det knappt är sant!

Nu är bara frågan om det blir i Göteborg eller Malmö?!!!

Jag satsar på göteborg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0