Jag är ingen jag vill vara just nu

Jag vet faktiskt inte vad jag håller på med...de senaste två veckorna har jag gjort saker jag normalt inte brukar...jag har blivit en person som jag inte känner igen eller vill vara. Jag håller på med saker som inte är jag. Ett dumt beroende har börjat krypa fram vilket jag hatar.

Feströka har jag gjort i många år, inget nytt där o något som jag tycker är helt okej.

Men igår då jag först var med Shamir o vi tog en promenad genom kristineberg och in i Oxie o jag tar fram ciggen o röker för att sen röka en till o min vän kallar mig för kedjerökare så bara jag skrattade lite grann och förnekar vad jag håller på med.

När vi sen möter Martina o jag än en gång tar fram en cigarett o röker kommer jag med bortförklaringen att jag röker faktiskt inte så mycket ska bara röka denna sista sen är paketet slut. Vi går in på hemmakväll o jag köpte mig ett choklad ner slank också ett nytt paket röda långa. Jag bortförklarar det med att jag måste vara redo för nåsta torsdag då jag ska ut. Jag kommer inte ens ut genom dörren innan jag tänder en.

Idag när jag vänta på bussen tändes en till...

Jag va precis så sugen att jag gick ut på balkongen hemma o rökte en. Jag tänkte efter och insåg att jag fan rökt varje dag de senaste två veckorna..Vad är det jag håller på med!

Jag måste sluta!

Min dröm är fan att bli idrottslärare. En idrottslärare som röker hur bra föredömme är det?

Många kvällar i veckan spenderar jag med mina underbara gymnaster som just nu är i en jobbig period av deras liv. början till tonåren... Jag vill vara ett bra föredömme för dem. Visa dem vad som är rätt och fel, men hur ska jag kunna säga till dem att rökning är fel om jag själv håller på?

Nej detta håller inte...Jag måste sluta och det nu innan beroendet blir för svårt att hantera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0