Sjukgymnasten

Hemma efter ett besök hos sjukgymnasten för att testa tens. Det var helt LOVELY! Jag hade tens på ryggen uppe vid skulderbladen pga inflammation i muskelfästena. 

Ja just det jag har inte berättat om mitt besök hos läkaren i torsdags än!

Som ni kanske har förstått så blev jag sjukskriven på heltid fram till förlossningen. Jag ville vara sjukskriven på 50% men det var inget alternativ tydligen. Det var ord och inga visor från läkaren och jag grät floder.

Det var typ såhär....

Antingen går du och har dåligt samvete för att du lämnar ditt jobb tre veckor tidigare än du har tänkt eller så kommer du få dåligt samvete när Molly väl föds förtidigt och behöver ligga uppkopplad med slangar och ni inlagda på avdelning ett par veckor. Då kan du ha dåligt samvete både för jobb, bebisen och för att du inte får vara hemma med Nova. 

Så jag hade inte så mycket till val kände jag.

Förutom för mycket sammandragningar så trodde hon att jag hade foglossning därav mitt ryggont men det har sen visat sig vara en inflammation i muskelfästena pga för tunga och fel placerade lyft.

Så den här tensen var i alla fall helt underbar och jag somnade med den på. Så jag ska tillbaka till sjukgymnasten nästa vecka för att testa den igen och tycker jag fortfarande om den kan jag få hyra den i tre månader för 300kr vilket jag just nu känner att jag definitivt kommer att göra. 

Jag bjuder på en bild på min prinsessa som jag saknar redan, fast jag vet att hon har det super bra på dagis.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0