En natt på förlossningen

Natten mellan måndag och tisdag spenderade vi på förlossningen. Jag visste att förlossningen inte hade startat men hade bara en känsla av att något inte var rätt. Hela dagen hade jag haft onda sammandragningar och blodtrycksfall där det svartnade för ögonen. Under kvällen övergick sammandragningarna till en konstant smärta i rygg och mage. En fruktansvärd smärta!

Vi blev ombedda att åka in då de ville ta en koll med tanke på den snabba förlossningen jag hade med Nova.

Väl på plats fick vi hjälp snabbt. Kolla hjärtljud och sammandragningar, kissprov och undersökning.


Slutsats: inte heller den tredje antibiotika kur jag ätit pga urinvägsinfektion har hjälpt utan bakterien har smugit sig vidare och ligger och retar livmodern därav smärtan. Yrsel och svartnandet för ögonen beror på lågt blodtryck.

Att en bakterie retar livmodern vilket ger sammandragningar och smärta är givetvis inte bra för det kan tidigarelägga förlossningen, vilket ingen vill. 

De gör inget för att stoppa förlossningen om den hade startat nu men de vill dra ut på den så länge som möjligt eftersom hon är så liten. Vilket innebär att jag har blivit ordinerad vila...hur tråkigt låter inte det....VILA!

VILA och fler kontroller. Imorgon läkarkontroll och diskussion om hur Vi ska gå vidare. De vill sjukskriva mig, jag vill egentligen inte men jag har en sambo som väldigt bestämt har sagt ifrån att nu räcker det. Fredag barnmorskebesök och måndag nytt ultraljud. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0