Världen

I en kaosartad värld skall jag försöka uppfostra mina barn till att bli goda medmänniskor, vuxna med bra värderingar och kärlek till omvärlden.

Jag är helt vilsen till hur det ska gå?

Jag vet att kärleken övervinner allt, men det är svårt när ondskan är så stor. 

Just nu finns det så mycket hat i världen, hur ska jag kunna skydda Nova mot hatet? Hur ska jag kunna visa henne att medmänniskan är god, att medmänniskan vill väl och att världen är en plats av kärlek och lycka? 

Jag har så svårt just nu att greppa mina egna känslor kring allt som pågår, både i min egna närhet samt i den stora världen med terror och krig. 

Jag må vara godtrogen men jag vill inte tappa hoppet om min tro att alla människor föds goda, alla människor är i grund och botten goda, och med kärlek och lite mera kärlek så kommer alla människor att förbli goda.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0